Click away… ο εμπαιγμός του μικρεμπόρου στην Ελλάδα συνεχίζεται…
Μετά τον δεκαετή μνημονιακό "πόλεμο" εναντίον των πολύ μικρών επιχειρήσεων, όπου το πρόβλημα του δημοσίου χρέους της χώρας κατέστη πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα, έχουμε τώρα το lock down της επιχειρηματικότητας.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή πριν φτάσουμε στο click away. Αποφασίστηκε lock down για το λιανεμπόριο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μια επιχείρηση κλείνει και έχει τζίρο 0€. Αυτή λογικά η απόφαση θα έπρεπε να συνοδεύεται από αποφάσεις σχετικά με την μη καταβολή μισθωμάτων στα επαγγελματικά ακίνητα, μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και μη καταβολής λογαριασμών ΔΕΚΟ. Στα επιχειρηματικά δάνεια δεν θα αναφερθούμε καθώς στο πρώτο lock down υπήρξε η σωστή απόφαση για πληρωμή των τόκων και πάγωμα των δόσεων.
Στο σύνολο των επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, μόλις το 14,8% διέθετε ηλεκτρονικό κατάστημα (Ελληνική Στατιστική Αρχή - 11/12/2020). Φανταστείτε το ποσοστό για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με προσωπικό κάτω των 10 ατόμων.
Ως διαμένων σε μια μικρή επαρχιακή πόλη των 50.000 κατοίκων, χρειάστηκε να κάνω κάποιες αγορές όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας, τις οποίες υποχρεωτικά τις έκανα μέσω e-shops μεγάλων αλυσίδων και όχι από την τοπική αγορά όπως κάνω συνήθως. Και εδώ έρχεται το ερώτημα του απλού καταναλωτή, ο οποίος είναι φυσικό να μην γνωρίζει πως λειτουργεί μια επιχείρηση.
Γιατί δεν δημιουργούν και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις e-shop;
Σκεφτείτε μια πολύ μικρή ατομική επιχείρηση ενδυμάτων στην οποία απασχολείται πέραν του ιδιοκτήτη και ένα ακόμη άτομο. Ξεκινώντας από τα έξοδα δημιουργίας e- shop, στην καλύτερη των περιπτώσεων η επιχείρηση θα πρέπει να δαπανήσει ένα ποσό της τάξεως των 1.000€ με 1.500€. Πέραν όμως από τα εφάπαξ έξοδα, υπάρχουν και τα ετήσια τα οποία ανέρχονται σε τουλάχιστον 200€ (hosting και domain). Επίσης θα χρειαστεί σίγουρα και ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που θα ενημερώνει αυτόματα την αποθήκη και το ηλεκτρονικό κατάστημα σχετικά με τις ποσότητες των εμπορευμάτων. Και μην ξεχνάμε ότι άπαξ και δαπανήσει τα ποσά αυτά η επιχείρηση, δεν μπορεί με το άνοιγμα των καταστημάτων να το κλείσει και να συνεχίσει μόνο με το φυσικό κατάστημα. Γιατί το άνοιγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια μακροχρόνια επένδυση.
Πέραν όμως των εξόδων σε χρηματικές μονάδες, υπάρχει και η δαπάνη σε μονάδες του χρόνου. Δεν αρκεί για την επιχείρηση ενδυμάτων, που έχουμε ως παράδειγμα, η δημιουργία του e shop. Μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να καταχωρηθούν όλα τα εμπορεύματα της αποθήκης κάτι που σημαίνει…
Φωτογράφηση όλων των εμπορευμάτων
Καταγραφή των ποσοτήτων όλων των αποθεμάτων
Upload στην ιστοσελίδα κάθε κωδικού προϊόντος
Τιμολόγηση κάθε προϊόντος στο e-shop
Για ένα μικρό κατάστημα ενδυμάτων καταλαβαίνετε τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε εργατοώρες.
Και συνεχίζουμε… όταν θα αρχίσουν οι παραγγελίες θα πρέπει να αφιερώνονται εργατοώρες στην ανάγνωση e-mails, στην τηλεφωνική επικοινωνία με πελάτες και φυσικά στην ετοιμασία των πακέτων προς αποστολή.
Όλα τα ανωτέρω κάνουν πολύ δυσχερή, αν όχι αδύνατη την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για μια πολύ μικρή επιχείρηση. Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι για το click away θα χρειαστεί η προμήθεια ασύρματης τερματικής συσκευής POS από τις επιχειρήσεις γιατί τα περισσότερα μικρά καταστήματα έχουν ενσύρματη – σταθερή τερματική συσκευή.
Οι ασύρματες συσκευές POS όμως, έχουν κόστος τουλάχιστον 50% πάνω από την ενσύρματη και τα ετήσια έξοδα συντήρησης είναι συνήθως διπλάσια.
Με όλα τα ανωτέρω και αν συνυπολογίσουμε και τον Δεκέμβριο του 2020, οι μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχουν κλείσει σχεδόν 4 μήνες με μηδενικό τζίρο για το τρέχον έτος… εμπορικός τζίρος όμως εξακολουθεί να υπάρχει, καθώς οι καταναλωτές έκαναν αγορές για παράδειγμα στην Black Friday ενώ εξακολουθούν να κάνουν για τις γιορτές των Χριστουγέννων, αλλά αυτός κατευθύνεται κυρίως προς τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου.
Κώστα πολύ σημαντική πληροφορία. Άρα καθίσταται στην ουσία υποχρεωτική η τοποθέτηση ασύρματου pos.
Και για να μάθεις και κάτι για τα ενσύρματα pos.Το μήκος του καλωδίου μεταξύ router και τερματικού δε πρέπει να υπερβαίνει τα 7 μέτρα για να έχει άμεση ανταπόκριση η ιντερνετική κλίση για την ολοκλήρωση της αγοράς μέσω κάρτας.