Τα αυτοκίνητα της Mercedes εκπέμπουν λάμψη και πολυτέλεια…τα οικονομικά της αποτελέσματα;

Τα αυτοκίνητα της Mercedes δεν αποτελούν απλώς ένα μεταφορικό μέσο αλλά περικλείουν και ένα status symbol για τον τυχερό ιδιοκτήτη τους.


Το status symbol που περιβάλλει τους ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης μάρκας είναι αυτό το επιτυχημένου και καταξιωμένου επαγγελματικά ανθρώπου ο οποίος έχει την απαραίτητη οικονομική άνεση προκειμένου να αγοράσει μία Mercedes.


Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90 η εταιρεία απευθυνόταν σε ένα συντηρητικό κοινό ηλικίας τουλάχιστον 40-50 ετών και τα αυτοκίνητα της δεν είχαν την σχεδιαστική ομορφιά των αντίστοιχων της γειτονικής Ιταλίας.


Επιπροσθέτως το κόστος απόκτησης και συντήρησης των αυτοκινήτων της απέκλειε μεγάλο τμήμα της μέσαιας τάξης καθώς και νεότερους σε ηλικία οδηγούς.


Στα τέλη όμως της δεκαετίας του 1990 και των αρχών του 2000, νέα μοντέλα όπως η πανέμορφη roadster SLK, το στυλάτο κουπέ CLK και η νέα γενιά C-Class που άφησε πίσω τα τετράγωνα σχήματα των προκατόχων της, έδωσαν νέα πνοή στην εταιρεία φέρνοντας στο πελατολόγιο της νέους ηλικιακά οδηγούς. Επίσης η είσοδος της στην μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων με την A-Class, έκανε πιο προσιτό το brand στην μεσαία τάξη κάθως πλέον η φθηνότερη καινούργια Mercedes κόστιζε λίγο πιο κάτω από τις 25.000€.


Σε εταιρικό επίπεδο η διεύρυνση του πελατολογίου της και η είσοδος της σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες οχημάτων βοήθησαν στην άνθηση των οικονομικών της αποτελεσμάτων ειδικά από το 2007, οπότε και απαλλάχθηκε από την αμερικανική ζημιογόνο αυτοκινητοβιομηχανία Chrysler. Με την Chrysler συγχωνεύθηκε το 1998 σε μία από τις μεγαλύτερες διατλαντικές συγχωνεύσεις εταιρειών αλλά η νέα εταιρεία Daimler-Chrysler δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Συνεπακόλουθο αυτής ήταν το διαζύγιο με την αμερικανική εταιρεία και η επιστροφή στην ανεξάρτητη μοναχική της πορεία η οποία συνοδεύτηκε από αυξημένες πωλήσεις, κερδοφορία και γεναιόδωρα μερίσματα στους επενδυτές της.


Οι προκλήσεις του 2022 για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας


Το 2022 αποτελεί ένα δύσκολο έτος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς εμφανίζουν μειωμένες πωλήσεις λόγω τεσσάρων σημαντικών παραγόντων.

  • Οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχουν ως αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων στους πελάτες

  • Ο υψηλός πληθωρισμός που οδηγεί σε σημαντικές αυξήσεις στο κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων και κατ' επέκταση συμπιέζει τα μικτά περιθώρια κέρδους

  • Το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των Ευρωπαίων λόγω των αυξήσεων των τιμών στα καύσιμα, το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο καθώς και πλήθους βασικών αγαθών

  • Οι αυξήσεις στα επιτόκια που επηρεάζουν τα επιτόκια των καταναλωτικών δανείων μέσω των οποίων αγοράζουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές νέα αυτοκίνητα

Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022 (Ιανουάριος - Αύγουστος) οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση άγγιξαν τα 6 εκατ. οχήματα μειωμένα κατά 11,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (6,8 εκατ. οχήματα) σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( https://www.acea.auto/ ).


Το μερίδιο αγοράς της Mercedes ανήλθε στο 5,6% (333.989 οχήματα) καταλαμβάνοντας την 5η θέση ανάμεσα σε 44 κατασκευαστές και την 1η θέση ανάμεσα στους premium κατασκευαστές. Η συγκεκριμένη θέση στην γενική κατηγορία αποτελεί εξαιρετική επίδοση, εάν λάβουμε υπόψη ότι το φθηνότερο μοντέλο της εταιρείας κοστίζει 22.000€ (δεν συμπεριλαμβάνουμε στην ανάλυση τα μοντέλα της μάρκας Smart που ανήκει στον όμιλο Mercedes).


Πέντε πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες σε πωλήσεις στην ΕΕ το 8μηνο του 2022

Χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας


Κατά το χρονικό διάστημα από το 2017 έως και το 2021 οι πωλήσεις της επιχείρησης παρουσιάζουν μια σταθεροποίηση άνω του επιπέδου των 130 δις ευρώ (εξαιρουμένου του 2020).



Επίσης το περιθώριο καθαρής κερδοφορίας κινείται σε πολύ καλό επίπεδο παρά το υψηλό κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων.


Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι τα 24 από τα 25 τελευταία χρόνια η επιχείρηση δίνει μέρισμα στους μετόχους της.

Το 2022, όπως τονίσαμε και παραπάνω, είναι ένα δύσκολο έτος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα της Mercedes στο τρέχον εξάμηνο. Τα φετινά αποτελέσματα της εταιρείας επηρεάζονται σημαντικά και από την βουτιά των πωλήσεων της εταιρείας στην Ασία (-20%) καθώς αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια την κύρια αγορά της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.




Οι πωλήσεις και τα κέρδη μειώθηκαν το φετινό εξάμηνο κατά 16%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.


Στον ανωτέρω πίνακα δεν θα μπορούσαμε να μην σχολιάσουμε και το εντυπωσιακό ύψος της δαπάνης της εταιρείας για έρευνα και ανάπτυξη που ανέρχεται στα 4,13 δις ευρώ.


Επίσης παρατηρούμε την εντυπωσιακή μείωση κατά σχεδόν 13,2 δις ευρώ του καθαρού χρέους της επιχείρησης. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι πριν από λίγα χρόνια το χρέος της επιχείρησης είχε φτάσει τα 165 δις ευρώ! Το μεγαλύτερο μέρος των χρεών της επιχείρησης είναι εταιρικά ομόλογα, αρκετά εκ των οποίων με πολύ χαμηλό επιτόκιο κάτω του 2%.


Η άνοδος των επιτοκίων ενδεχομένως να δυσκολέψει χρηματοοικονομικά την εταιρεία καθώς τα επόμενα πέντε χρόνια έχει υψηλές αποπληρωμές ομολόγων, τα οποία μπορεί να αναγκαστεί να αναχρηματοδοτήσει με υψηλότερη επιτοκιακή επιβάρυνση.


Όσον αφορά την τιμή της μετοχής, αυτή διαπραγματεύεται το τελευταίο εξάμηνο σε ένα στενό εύρος των 50€ - 55€, με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εταιρείας να αποτιμάται στα 59,11 δις ευρώ. Ο δείκτης P/E (τιμή μετοχής προς κέρδη ανα μετοχή) ανέρχεται στο πολύ χαμηλό 3,92.


Κλείνοντας θα αναφέρουμε τις προόπτικες ανάπτυξης της επιχείρησης, αφού έχουμε ήδη αναφέρει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τόσο η εταιρεία όσο και γενικότερα ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας.


Η Γερμανική εταιρεία όπως έχουμε ήδη αναφέρει, έχει πολύ υψηλά μερίδια αγοράς αλλά αντιμετωπίζει και πολύ σκληρό ανταγωνισμό ειδικά από τις συμπατριώτισσες Audi και BMW. Τα αποτελέσματα των μαχών που δίνουν σε κάθε κατηγορία, από την μικρομεσαία μέχρι αυτήν των supercars κρίνονται σε διαφορές των λίγων εκατοντάδων οχημάτων. Ο ανταγωνισμός αυτός ευνοεί φυσικά τους καταναλωτές των premium οχημάτων καθώς απολαμβάνουν καλύτερη ποιότητα αυτοκινήτων ενισχύοντας το value for money.


Το target group της εταιρείας θα συνεχίσει να διευρύνεται αριθμητικά, καθώς σύφωνα με το Global wealth report της Credit Suisse, ο αριθμός των εκατομμυριούχων του κόσμου θα αυξηθεί από 56 εκατομμύρια άτομα σε 84 εκατομμύρια το 2025! Επίσης σύμφωνα με την ίδια έρευνα ο αριθμός των ατόμων που έχουν περιουσία μεταξύ 100.000$ και 1.000.000$ θα αυξηθούν μέχρι το 2025 κατά 178 εκατομμύρια. Οπότε ανοίγεται πεδίον δόξης λαμπρόν για τα premium brands όπως η Mercedes.


Η Mercedes τα τελευταία 20 χρόνια έχει κάνει άλματα προόδου, έχοντας να προτείνει σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων που εισέρχεται μια κορυφαία επιλογή, η οποία είναι συνήθως και η ακριβότερη, αλλά...έτσι εξαργυρώνεται το status symbol του brand name.





NKDI0290_edited.jpg

Λίγα λόγια για μένα...

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest