top of page

Η μετοχή της Mercedes στα χαμηλά έτους...δικαιολογείται;

Την προηγούμενη Πέμπτη ανήμερα της γιορτής μου και λίγο πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του γ τριμήνου, η τιμή της μετοχής στο Γερμανικό Χρηματιστήριο, ήταν από το πρωί στο -6%


Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT

Όταν επενδύω σε μετοχές δεν δίνω σημαντική προσοχή στις ημερήσιες διακυμάνσεις, λόγω του μακροπρόθεσμου χαρακτήρα των τοποθετήσεων μου... την συγκεκριμένη ημέρα όμως, το -6% σε συνδυασμό με την απογευματινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, μου δημιούργησε μια ανησυχία μήπως ο ισολογισμός έκρυβε αρνητικές εκπλήξεις.


Η μετοχή βρισκόταν περίπου στα 57€, αρκετά μακριά από την μέση τιμή αγοράς των 68,88€ στην οποία απέκτησα τις 50 μετοχές του χαρτοφυλακίου μου.


Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν δεν έκρυβαν κάποια αρνητική έκπληξη...απλώς ήταν παρόμοια με την περσινή χρονιά...και η στασιμότητα αυτή μάλλον ήταν η αφορμή για την προσέγγιση των χαμηλών έτους της μετοχής.


Q3 2023 vs Q3 2022


Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο 9μηνο του 2023 ήταν αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ οι πωλήσεις των Vans αυξήθηκαν κατά 11%.


Πολύ καλές οι επιδόσεις στην κατηγορία των Vans γαι την Γερμανική φίρμα
Πολύ καλές οι επιδόσεις στην κατηγορία των Vans για την Γερμανική φίρμα

Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% φτάνοντας τα 112,9 δις ευρώ και η κερδοφορία αυξήθηκε κατά 5% κλείνοντας στα 11,37 δις ευρώ.


Οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, αυξήθηκαν σημαντικά κατά σχεδόν 1 δις ευρώ, φτάνοντας ήδη στο 9μηνο στα 7,41 δις ευρώ.


Το καθαρό χρέος της εταιρείας παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.

Σημαντική η αύξηση των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη από την Γερμανική εταιρεία
Σημαντική η αύξηση των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη από την Γερμανική εταιρεία

Βλέποντας τα βασικά χρηματοοικονομικά μεγέθη, καταλαβαίνουμε ότι είναι βελτιωμένα σε σχέση με πέρυσι και δείχνουν μια ιδιαίτερη δυναμική, αν λάβουμε υπόψη και τους τρεις κάτωθι αρνητικούς παράγοντες.

  • Την μείωση της ζήτησης στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, λόγω της αναιμικής ανάπτυξης στην Ευρωζώνη και την Ε.Ε. που αποτελεί την δεύτερη βασική αγορά της εταιρείας

  • Τον επίμονο υψηλό πληθωρισμό που μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα στις ανεπτυγμένες οικονομίες της Δύσης

  • Τις αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων λόγω της αύξησης των α' υλών

Ο ανταγωνισμός από την Κίνα και την Νότια Κορέα


Οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας επισημαίνουν συνεχώς τον κίνδυνο που διατρέχουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων λόγω της εισαγωγής των φθηνών Κινεζικών οχημάτων στην Γηραιά Ήπειρο.


Επίσης παρατηρείται σημαντική αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και του σχεδιασμού των αυτοκινήτων που προέρχονται από την Νότια Κορέα (π.χ. Hyundai και Kia Motors) με αποτέλεσμα να κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς.


Είναι αυτό ανησυχητικό για την Mercedes Benz;


Παρακολουθώντας την αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία 25 χρόνια, θα σας πω ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ...


Η Mercedes είναι μια εταιρεία που παράγει αυτοκίνητα high end ή για να το γράψουμε σε απλά Ελληνικά...είναι μια premium εταιρεία.


Οι Κινεζικές και οι Νοτιοκορεάτικες φίρμες ανταγωνίζονται περισσότερο με εταιρείες όπως η Volkswagen (Volkswagen, Seat, Skoda), Stellantis (Fiat, Jeep, Alfa Romeo), Peugeot- Citroen, Renault και όλες τις Ιαπωνικές και Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.


Ακόμα και η premium Κινεζική μάρκα Nio δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Mercedes για τον απλούστατο λόγο ότι...οι πελάτες της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αγοράζουν κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο...αγοράζουν το κύρος και την πολυτέλεια που συνοδεύει το σήμα του αστεριού που φιγουράρει στην μάσκα κάθε αυτοκινήτου Mercedes.


Κλείνοντας το άρθρο, να αναφέρω ότι η τρέχουσα αποτίμηση των 50 μετοχών που έχω στο χαρτοφυλάκιο μου, ανέρχεται στα 2.876€ (κλείσιμο 57,52€), μειωμένη κατά 16,49% σε σχέση με το αρχικό κεφάλαιο των 3.444€ που τοποθέτησα στην μετοχή.


Η επόμενη αγορά που σχεδιάζω στην Mercedes είναι στην τιμή των 50€ προκειμένου να ρίξω και άλλο την μέση τιμή κτήσης και να ανεβάσω την μερισματική μου απόδοση.


Είμαι κάτοχος μετοχών της Mercedes Benz. Τα ανωτέρω, δεν αποτελούν προτροπή ή σύσταση για αγορά, πώληση ή οποιαδήποτε πράξη ή συμμετοχή σε πράξεις επί μετοχών, ομολόγων και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών.







NKDI0290_edited.jpg

Λίγα λόγια για μένα...

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page