top of page

Μελέτησα την Apple...

... την μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κεφαλαιοποίηση άνω των 3 τρις δολαρίων



Η Apple μου κίνησε το ενδιαφέρον λόγω ενός τυχαίου γεγονότος.


Πριν από λίγες μέρες ήρθε στο γραφείου μου ένας 18χρονος, ο οποίος ήθελε να συνδέσει την prepaid κάρτα του στο apple wallet. Παρατήρησα ότι στο χέρι του φορούσε apple watch και φυσικά είχε κινητό i phone. Επιπρόσθετα οι γονείς του παιδιού, τους οποίους γνωρίζω προσωπικά, χρησιμοποιούν μόνο προϊόντα Apple.


Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το customer loyalty της οικογένειας το οποίο μεταδόθηκε και στα παιδιά τους.

Οι νέες γενιές μαθαίνουν από τους γονείς τους να χρησιμοποιούν προϊόντα Apple, κάτι το οποίο προμηνύει ένα επιτυχημένο μέλλον για την εταιρεία.


Οι πωλήσεις μετά την πανδημία εκτινάχθηκαν


Την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις της επιχείρησης αυξήθηκαν κατά 47% φτάνοντας τα 383 δις δολάρια από 260 δις δολάρια το 2019.


Κατά την διάρκεια της πανδημίας και λόγω των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση αυτής, παρατηρήθηκε ένα μεγάλο καταναλωτικό boom στις πωλήσεις ηλεκτρικών ειδών κάτι το οποίο συμπαρέσυρε και την Apple.


Έκρηκτική αύξηση των πωλήσεων και διπλασιασμός της κερδοφορίας κατά την τελευταία πενταετία για την Apple
Έκρηκτική αύξηση των πωλήσεων και διπλασιασμός της κερδοφορίας κατά την τελευταία πενταετία για την Apple

Η κερδοφορία της επιχείρησης διπλασιάστηκε φτάνοντας τα 97 δις δολάρια από 55 δις δολάρια το 2019.


Το χρέος της κινήθηκε σταθεροποιητικά χωρίς εξάρσεις. Πιο συγκεκριμένα οι τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου και των εταιρικών ομολόγων που έχει εκδόσει, ανέρχονται στα 111 δις δολάρια ενώ το το 2019 ανέρχονταν σε 108 δις δολάρια.


Η ρευστότητα της επιχείρησης ανέρχεται στα 173 δις δολάρια

Η Apple καθόλη την διάρκεια της τελευταίας 15ετίας επενδύει σημαντικό μέρος της ρευστότητας της σε κυβερνητικά και εταιρικά ομόλογα καθώς και σε σύνθετα επενδυτικά προϊόντα συνδεδεμένα με στεγαστικά δάνεια. Οι επενδύσεις αυτές συμβάλλουν στην διασπορά του κινδύνου και στην αποδοτικότερη διαχείριση των assets της εταιρείας ενώ ταυτόχρονα "φέρνουν" αυξημένα έσοδα από τόκους σε σχέση με το να "λιμνάζουν" απλά σε λογαριασμούς όψεως με σχεδόν μηδενικά επιτόκια.


Υπάρχει υπερβολική εξάρτηση από το iPhone;


Η εταιρεία πριν την εισαγωγή του iPhone το 2007, είχε ως κύριο αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή των προσωπικών υπολογιστών iMac (desktop) και MacBook (laptop).


H παραγωγή του iPhone απογείωσε την εταιρεία και σήμερα αποτελεί το 52% των συνολικών πωλήσεων της επιχείρησης. Αν όμως συνυπολογίσουμε και το τμήμα των πωλήσεων υπηρεσιών και accessories που συνδέονται κυρίως με το κινητό τηλέφωνο (όπως το icloud, η Apple Card, το Apple Pay και τα Air pods), τότε το ποσοστό των πωλήσεων που συνδέονται με το iPhone ξεπερνάει το 60%.


Σημαντική η αύξηση των εσόδων από τις συνδρομητικές υπηρεσίες
Σημαντική η αύξηση των εσόδων από τις συνδρομητικές υπηρεσίες

Η επιχείρηση όπως βλέπουμε και από τον ανωτέρο πίνακα έχει εστιάσει στην αύξηση των εσόδων απο συνδρομητικές υπηρεσίες οι οποίες περιλαμβάνουν διαφημιστικά έσοδα, το AppleCare, το iCloud, το ψηφιακό περιεχόμενο (Apple TV, Apple Music, Apple Arcade, Apple Fitness, Apple News) και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως το Apple Card, το Apple Pay και το Apple Savings Account.


Ο τομέας των υπηρεσιών προσφέρει δύο πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για την εταιρεία.


Υψηλότερο περιθώριο κέρδους


Το gross margin των υπηρεσιών της εταιρείας ανέρχεται στο 70,8% το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο των προϊόντων το οποίο ανέρχεται στο 36,5%.


Αύξηση του customer loyalty


Η Apple μέσω των υπηρεσιών βάζει το οικοσύστημα της μέσα στην καθημερινή ζωή του πελάτη. Δηλαδή...


Θέλει ο κάτοχος του i phone να διαβάσει ειδήσεις; .... Apple News


Θέλει ο κάτοχος του iPhone να κάνει πληρωμές με πιστωτική ή με χρεωστική κάρτα;... Apple Card, Apple Pay, Apple Wallet


Θέλει ο κάτοχος του iPhone να διασκεδάσει παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, βλέποντας τηλεόραση ή ακούγοντας μουσική;... Apple TV, Apple Music, Apple Arcade


Θέλει ο κάτοχος του iPhone να αποταμιεύσει;... Apple Savings Account


To οικοσύστημα της Apple έχει φέρει το customer loyalty, το customer experience και το customer engagement σε επίπεδα...εξάρτησης του καταναλωτή από την εταιρεία κάτι που θα φέρει στην επιχείρηση επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και ένα επιτυχημένο (και μερικώς εξασφαλισμένο) μέλλον. Αυτό το δέσιμο με τον πελάτη αποτελεί πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της και είναι κάτι που προσμετράται πολύ θετικά στην επενδυτική αξιολόγηση της επιχείρησης.



Δεν είμαι κάτοχος μετοχών της Apple Inc. Τα ανωτέρω, δεν αποτελούν προτροπή ή σύσταση για αγορά, πώληση ή οποιαδήποτε πράξη ή συμμετοχή σε πράξεις επί μετοχών, ομολόγων και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών.



NKDI0290_edited.jpg

Λίγα λόγια για μένα...

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page