Όταν όλη η ομάδα θέλει άδεια τον Δεκαπεντάγουστο
Η "αιώνια" μάχη των Ελλήνων εργαζομένων...ποιος θα πάρει άδεια την hot περίοδο του Δεκαπεντάγουστου.
Ένας σύνηθες πρόβλημα στο Ελληνικό management είναι ο προγραμματισμός των καλοκαιρινών αδειών.
Στην πλειοψηφία των Ελληνικών επιχειρήσεων ο προγραμματισμός αυτός γίνεται την τελευταία στιγμή.
Και μόλις ο manager δώσει το έναυσμα... «Δηλώστε τις καλοκαιρινές σας άδειες»... αρχίζει το "πανηγύρι".
Αρχικά επικρατεί αναστάτωση εντός της ίδιας ομάδας...όλα τα μέλη της αντιλαμβάνονται ότι δεν γίνεται να λάβουν άδεια το ίδιο χρονικό διάστημα καθώς η επιχείρηση πρέπει και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα.
Και κάπου εκεί αρχίζουν οι διαφωνίες καθώς οι περισσότεροι Έλληνες εργαζόμενοι θέλουν να παίρνουν άδεια τον Δεκαπεντάγουστο.
Αφού λοιπόν περάσουν αρκετές μέρες με ατελείωτες συζητήσεις και αντεγκλήσεις για το ποιος ή ποια θα φύγει διακοπούλες το επίμαχο διάστημα, το θέμα «σκάει» τελικά στον manager ο οποίος πρέπει να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά.
Όταν φτάνει το πρόβλημα στο επίπεδο του manager, τότε σιγά σιγά αρχίζουν και παρελαύνουν οι υφιστάμενοι του από το γραφείο, ξεκινώντας τα γνωστά επιχειρήματα για να ενισχύσουν το αίτημα τους για τον Δεκαπεντάγουστο.
Τα επιχειρήματα αυτά είναι συνήθως τα παρακάτω.
«η γυναίκα μου παίρνει άδεια εκείνο το χρονικό διάστημα, οπότε μόνο τότε μπορούμε να ταξιδέψουμε μαζί.»
«τον Δεκαπενταύγουστο έρχεται από την Αμερική ή την Γερμανία ο αδερφός μου, ο ξάδερφος μου, ο θείος μου, ο φίλος μου κλπ.»
«έχω ήδη κλείσει εισιτήρια και δεν μπορώ να τα ακυρώσω γιατί θα χάσω την προκαταβολή»
«οι φίλοι και οι φίλες των παιδιών μου θα πάνε τον 15αυγουστο διακοπές οπότε πρέπει και εγώ να κάνω το χατήρι στα παιδιά μου»
«θέλω να πάω στο χωριό μου τον 15αύγουστο που γιορτάζει και έχει πανηγύρια»
Όλα τα ανωτέρω όλοι τα έχουμε ακούσει στον χώρο εργασίας μας.
Ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να λύσει το πρόβλημα ο manager;
Η διαχείριση του προβλήματος επιτάσσει τον συνδυασμό λογικής, φαντασίας και δεξιοτεχνίας.
Υπάρχουν όμως συγκεκριμένα πρότυπα βάσει των οποίων αποφασίζουν οι Έλληνες managers, για την λύση αυτού του καθαρά "ελληνικού" case study!!!
Πόντιος Πιλάτος
Στην περίπτωση αυτή, ο manager αφήνει τους υφισταμένους του να βρουν λύση μόνοι τους. Δεν θέλει να δυσαρεστήσει τα μέλη της ομάδας του και θεωρεί ότι κάνοντας στην άκρη θα περάσει απαρατήρητος και δεν θα χρειαστεί να αναλάβει την ευθύνη της απόφασης.
Μπορεί κάποια μέλη της ομάδας να τα βρουν μεταξύ τους αλλά θα υπάρχουν δυσαρεστημένα μέλη τα οποία θα λάβουν την παθητική στάση του "Πόντιου Πιλάτου" σαν μια άβουλη και ευθυνόφοβη συμπεριφορά του manager.
Ο ευαίσθητος
Εδώ έχουμε δράματα...ο manager έχοντας υψηλή ενσυναίσθηση και ευαίσθητη καρδιά (ολίγον ψυχοπονιάρης!!!) θα λυγίσει όταν έρθει στο γραφείο του ο υφιστάμενος του, με ύφος "Βασίλη Καίλα" και του πει ότι "αν δεν πάμε φέτος διακοπές με την γυναίκα μου, θα με χωρίσει" ή αν του πει "θέλω να δω την φουκαριάρα την μάνα μου στο χωριό" ή αν του πει "ήρθε ο αδερφούλης μου από την Αμερική, πρώτη φορά τα τελευταία τριάντα χρόνια"!!!
Δεν θα μπει καν στον κόπο να διασταυρώσει εάν όντως ο υφιστάμενος του, λέει την αλήθεια ή απλώς συμπεριφέρεται με χειριστικό τρόπο.
Συνήθως δίνει άδεια στους ίδιους υπαλλήλους, που κάθε χρόνο θα του πουν και μια διαφορετική "δακρύβρεχτη" ιστορία (....ή παραμύθι).
Ο δίκαιος
Σε αυτό το στυλ management, ο επικεφαλής της ομάδας καλεί σε συνάντηση τους υφισταμένους του και βγάζει το πρόγραμμα του Αυγούστου βάσει σειράς...δηλαδή αποφεύγει να δώσει άδεια στους ίδιους εργαζόμενους για το επίμαχο χρονικό διάστημα.
Και επειδή συνήθως ο "δίκαιος" manager έχει υψηλές οργανωτικές ικανότητες και επαγγελματισμό, φροντίζει ώστε οι άδειες της ομάδας του να προγραμματίζονται από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Αυτό οδηγεί στην αποφυγή τριβών μεταξύ των στελεχών για ένα θέμα το οποίο επιχειρηματικά δεν είναι υψηλής σπουδαιότητας.
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω ότι προσωπικά, προτιμώ να λαμβάνω την καλοκαιρινή μου άδεια τον Ιούλιο και κατά προτίμηση τις δύο πρώτες εβδομάδες του!!!
Καλή άδεια και καλές διακοπές!
Comments