top of page

Ferrari...ένα όνομα πολλά παιδικά όνειρα...

Μπορεί οι περισσότεροι εξ ημών να μην έχουμε 300.000€ για να αποκτήσουμε ένα αυτοκίνητο Ferrari, αλλά μπορούμε με 230€ να γίνουμε κάτοχοι μιας μετοχής Ferrari!!!

Πόσα παιδικά όνειρα μπορεί να συνοδεύει το σήμα με το όρθιο αλογάκι; Πόσες παιδικές αναμνήσεις έρχονται στο μυαλό μας, αναπολώντας το παιδικό μας δωμάτιο, τους τοίχους του οποίου διακοσμούσαμε με αφίσες που απεικόνιζαν τα πανέμορφα κόκκινα supercars της Ιταλικής φίρμας;


Και μετά ακολουθεί η ενηλικίωση και η προσγείωση στην πραγματικότητα, όταν αντιλαμβανόμαστε ότι η απόκτηση ενός τέτοιου έργου τέχνης μάλλον θα μείνει για πάντα ένα όνειρο. Και ίσως εκεί να είναι η θέση τους...για αυτό τα αποκαλούμε συχνά "ονειρικά" αυτοκίνητα.


Είναι όμορφο να ονειρευόμαστε αλλά επειδή το blog ασχολείται με τα (πεζά!!) οικονομικά θέματα, θα αναλύσουμε την Ferrari ως εταιρεία. Είναι οι χρηματοοικονομικές της επιδόσεις αντίστοιχες με τις επιδόσεις των αυτοκινήτων της;


Έδρα της ομάδας Formula 1 της Ferrari στο Maranello της Ιταλίας

Χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης


Η εταιρεία τα τελευταία δέκα έτη έχει ανοδική πορεία τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδών. .



Το 2021 ήταν μια εξαιρετική χρονιά - ρεκόρ για τη εταιρεία, η οποία είχε πωλήσεις άνω των 4 δις ευρώ (4,27 δις € έναντι 3,45 δις € το 2020) και η κερδοφορία της ανήλθε στα 830 εκατ. ευρώ ξεπερνώντας τα προ πανδημίας επίπεδα.


Τα μεγέθη του 9μήνου του 2022 μας δείχνουν ότι και φέτος θα έχουμε μια χρονιά ρεκόρ για την ιταλική φίρμα και θα καταφέρει να πετύχει τον στόχο της για πωλήσεις αξίας 5 δις €. Ήδη στο τρέχον εννεάμηνο οι πωλήσεις ανήλθαν στα 3,72 δις € αυξημένες κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (3,09 δις €) ενώ παρόμοια ήταν η αύξηση και στην κερδοφορία η οποία ανήλθε στα 717 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τα 618 εκατομμύρια ευρώ το 9μηνο του 2021.


Όσον αφορά τα δάνεια της επιχείρησης, παρατηρούμε ότι το χρέος της έχει αυξηθεί κατά ένα σχεδόν δισεκατομμύριο ευρώ την τελευταία τριετία πλησιάζοντας τα 3 δις ευρώ από 2,09 δις ευρώ που ήταν το 2019. Ο όγκος του χρέους είναι υψηλός και αν λάβουμε υπόψη και τα αυξημένα επιτόκια εκτιμούμε ότι τα έξοδα για τόκους θα ξεπεράσουν φέτος τα 40 εκατομμύρια ευρώ.


Πωλήσεις αυτοκινήτων και ανταγωνισμός


Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων είναι έντονα ανοδικές με το 2021 να πωλούνται 11.155 όμορφα οχήματα Ferrari από 9.119 το 2020. Φέτος στο 9μηνο του 2022 έχουν ήδη πωληθεί 9.894 νέα αυτοκίνητα αυξημένα κατά 21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 κατά το οποίο πωλήθηκαν 8.206.


Η εταιρεία αναμένεται να κλείσει σε επίπεδα ρεκόρ τις πωλήσεις για το 2022, ενώ και το 2023 αναμένεται να είναι μια πολύ καλή χρονιά καθώς εδώ και λίγους μήνες κυκλοφόρησε στην αγορά το πρώτο τετράθυρο αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας. Είναι η Ferrari Purosangue, ένα SUV του οποίου η παραγωγή έχει ήδη προ-πωληθεί για τα επόμενα δύο χρόνια! Η λίστα αναμονής είναι πολύ μεγάλη αλλά η εταιρεία θέλει να περιορίσει την ετήσια παραγωγή του στις 3.000 μονάδες.


Η μεγαλύτερη αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι οι Η.Π.Α. όπου κατευθύνονται 1 στις 4 Ferrari που παράγονται στα εργοστάσια της.

Τα τελευταία 15 χρόνια ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των supercars έχει οξυνθεί σημαντικά.


Νέες μικρές εταιρείες έχουν ιδρυθεί που φτιάχνουν αποκλειστικά supercars και hypercars ενώ έχουν αναβιώσει και παλιές μάρκες. Εταιρείες μαζικής παραγωγής όπως η Mercedes (Mercedes AMG Gt), η BMW (με το πετυχημένο i8 που προσφάτως σταμάτησε η παραγωγή του) και η Audi (Audi R8) έχουν καταφέρει να εισέλθουν επιτυχώς στην κατηγορία προσφέροντας υψηλή αξιοπιστία και χαμηλά έξοδα συντήρησης σε σχέση με την Ferrari.


Επιπροσθέτως παλαιοί ανταγωνιστές όπως οι Lamborghini, Bugatti, Porsche, Mclaren, Aston Martin, Jaguar έχουν εξαγοραστεί από μεγάλα επενδυτικά funds ή έχουν ενταχθεί σε μεγάλους ομίλους αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να έχουν πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμό, έρευνα & ανάπτυξη και ανθρώπινο δυναμικό.


Η Ferrari κατάφερε να σταθεί απέναντι σε αυτό τον έντονο ανταγωνισμό με την είσοδο πολλών νέων μοντέλων της στην αγορά και παράλληλα με την σημαντική βελτίωση της ποιότητας κατασκευής και της αξιοπιστίας των νεών αυτοκινήτων της.


Η ζήτηση παραμένει υψηλή καθώς το target group της εταιρείας συνεχίζει να διευρύνεται αριθμητικά, καθώς σύμφωνα με το Global wealth report της Credit Suisse, ο αριθμός των εκατομμυριούχων του κόσμου θα αυξηθεί από 56 εκατομμύρια άτομα σε 84 εκατομμύρια το 2025! Επίσης σύμφωνα με την ίδια έρευνα ο αριθμός των ατόμων που έχουν περιουσία μεταξύ 100.000$ και 1.000.000$ θα αυξηθούν μέχρι το 2025 κατά 178 εκατομμύρια.



Η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται στα 232€ με κεφαλαιοποίηση 42,47 δις ευρώ. Διαπραγματεύεται στα υψηλά έτους με P/E 44.95, τιμή η οποία είναι ιδιαίτερα υψηλή και την καθιστά ακριβή σε σχέση με τις μετοχές του ανταγωνισμού . Το μέρισμα που έδωσε το 2021 ανά μετοχή ανήλθε στα 1,36€ αυξημένο κατά 57% σε σχέση με τα 0,86€ του 2021.


Οι προοπτικές της εταιρείας είναι πολύ καλές και θεωρούμε ότι βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία και την ποιότητα κατασκευής των μοντέλων της θα παραμείνει εκεί ψηλά..... στα όνειρα μας.


Ο υπογράφων δεν διαθέτει καμία μετοχή της Ferrari. Τα ανωτέρω, δεν αποτελούν προτροπή ή σύσταση για αγορά, πώληση ή οποιαδήποτε πράξη ή συμμετοχή σε πράξεις επί μετοχών, ομολόγων και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών.















NKDI0290_edited.jpg

Λίγα λόγια για μένα...

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page